Logo SKiE Szkoła Podstawowa nr 86 SKiE

Wydarzenia

SPEKTAKL KLASY 0M PODSUMOWUJĄCY ZAJĘCIA TEATRALNO-MUZYCZNE

Dodano: 03.06.2024

Dzisiaj mieliśmy wielką przyjemność uczestniczyć w występie klasy 0m - „Nasze szkolne safari”. Na widowni zasiedły koleżanki i koledzy z klasy 2j oraz 2jj. Reżyserem spektaklu był pan Darek Kunowski.

Na uwagę zasługują własnoręcznie wykonane kukiełki, ktore wzbogaciły występ.

Brawo dla naszych młodych aktorów!!!

MAJOWE CENTRUM KULTURY DLA KLAS 7-8

Dodano: 28.05.2024

Pierwsza część ostatniego w tym roku Centrum Kultury dla klas 7-8 poprowadziła pani Beata Chwedorzewska zabierając nas w baśniowy świat kina włoskiego. Jeden z najbardziej lubianych aktorów, Roberto Benigni, wcielił się tym razem w rolę ojca Pinokia, Geppetta.

„PINOKIO” (2019)
reżyseria: Matteo Garrone
scenariusz: Matteo Garrone, Massimo Ceccherini

Pewnego dnia w ręce poczciwego stolarza o imieniu Gepetto wpada kawałek drewna. Mężczyzna od samego początku czuje, że w tym z pozoru martwym przedmiocie kryje się jakaś magiczna siła. Postanawia wystrugać z niej postać chłopca. Niespodziewanie stworzona przez niego figurka ożywa – potrafi mówić, śmiać się, skakać i biegać. Gepetto nadaje mu imię: Pinokio i zaczyna troszczyć się o niego jak o własnego syna.

Drewniany chłopczyk jest tak zafascynowany otaczającym go światem, który widzi po raz pierwszy na oczy, że przestaje słuchać dobrych rad opiekuna. Wiedziony ciekawością, Pinokio wyrusza w podróż pełną przygód, niebezpieczeństw i życiowych lekcji. Na swojej drodze spotyka magiczną wróżkę, olbrzymiego ślimaka, zwierzęta mówiące ludzkim głosem, a nawet zwiedza ogromny brzuch wieloryba.

Jego śladami wyrusza zaniepokojony Gepetto. Ta wyprawa na zawsze odmieni ich życie.

Druga część spotkania należała do pani Marty Kornowicz i muzyki. Poznaliśmy twórczość jednego z największych i najwybitniejszych włoskich kompozytorów, Ennio Morricone.

Stworzył muzykę do ponad 500 filmów. Ponad 40 z napisanych przez niego ścieżek dźwiękowych zdobyło najważniejsze nagrody w kategoriach związanych z muzyką filmową. W 2007 roku Amerykańska Akademia Filmowa przyznała mu honorowego Oscara za całokształt twórczości. W 2016 roku otrzymał Oscara za muzykę do filmu „Nienawistna ósemka” (2015).
Do 2016 roku sprzedano ponad 70 milionów płyt z jego muzyką.

Zachęcamy do obejrzenia dokumentu, który oglądaliśmy na Centrum Kultury.

SPEKTAKLE KLASY 1MM ORAZ 2JJ PODSUMOWUJĄCE ZAJĘCIA TEATRALNO-MUZYCZNE

Dodano: 27.05.2024

„Lokomotywa” Juliana Tuwima to dzisiejszy spektakl w wykonaniu naszych młodych aktorów z klasy 1mm, który obejrzeli Uczniowie z zerówki oraz klasy 1mm.

Gratulujemy świetnego występu i własnoręcznie wykonanej scenografii!

Podziękowania należą się także panu Darkowi Kunowskiemu za opiekę reżyserską, a pani Marcie Kornowicz za  oprawę muzyczną.

Drugi spektakl to debiut teatralny klasy 2jj.

Trzy wybrane przygody Koziołka Matołka na podstawie tekstu Kornela Makuszyńskiego w sali teatralnej zaprezentowała klasa 2jj przed swoimi koleżankami i kolegami z klasy 0m, 1m oraz 2j.

BRAWO!!! Byliście świetni!!!

Na uwagę zasługują kukiełki samodzielnie wykonane przez klasę 2jj.

Dziękujemy panu Darkowi Kunowskiemu i pani Marcie Kornowicz za przygotowanie spektaklu podczas zajęć teatralno-muzycznych.

WYJAZD SURVIVALOWY 8 KLAS

Dodano: 26.05.2024

Po majowych egzaminach 8-klasisty wybraliśmy się na długo wyczekiwaną wycieczkę. Od samego początku miał to być wyjazd survivalowy, podczas którego sprawdzimy siebie, swoje oczekiwania, swoje możliwości fizyczne i psychiczne oraz to niezły egzamin z relacji w grupie. Spakowaliśmy plecaki, wzięliśmy namioty, karimaty, śpiwory i ruszyliśmy pociągiem nad morze. Dotarłszy do Czołpina zrobiliśmy zakupy, przygotowaliśmy biwak, rozstawiliśmy namioty i przyszykowalismy jedzenie dla wszytskich. Nie zabrakło także zwiedzania.

Byliśmy w Muzeum Latarnictwa, gdzie zgromadzono liczne eksponaty dotyczące nawigacji, latarnictwa i ratownictwa morskiego, wybraliśmy się szlakiem po jednej z najciekawszych i dostępnych dla ruchu turystycznego wydm — Wydmie Czołpińskiej, popłynęliśmy statkiem oraz wędrowaliśmy szlakiem zwiniętych torów.

Trzy dni wyjazdu minęły niezwykle szybko, bardzo dobrze będziemy go wspominać. Wracamy z ogromnym bagażem doświadczeń. To było piękne zakończenia 8 klasy.