Wydarzenia
LEKCJA W TEATRZE ŻYDOWSKIM – WYCIECZKA ZA KULISY
Dodano: 28.01.2025Dziś uczniowie klas 6-7 mieli okazję odwiedzić Teatr Żydowski w ramach programu „Otwarte drzwi teatru”. Nasza wyjątkowa wycieczka za kulisy spektaklu „Skrzypek na dachu” pozwoliła nam zajrzeć w głąb teatralnego świata i zobaczyć, jak wiele pracy wymaga realizacja jednego przedstawienia.
W trakcie wizyty:
Poznaliśmy kulisy pracy teatru – odwiedziliśmy miejsca niedostępne dla widzów, takie jak garderoby, magazyny kostiumów i rekwizytów.
Dowiedzieliśmy się, kto pracuje przy spektaklu – mieliśmy okazję porozmawiać z garderobianymi, charakteryzatorkami i makijażystkami, które opowiedziały nam, jak przygotowują aktorów do występu.
Oglądaliśmy z bliska stroje i rekwizyty – zobaczyliśmy kostiumy, które aktorzy noszą podczas spektaklu, oraz przedmioty używane na scenie.
Poznaliśmy pracę dźwiękowców i oświetleniowców – na koniec wycieczki dowiedzieliśmy się, jak tworzy się efekty świetlne i dźwiękowe, które budują klimat przedstawienia.
Ta wizyta była nie tylko niezwykle ciekawym doświadczeniem, ale również lekcją pełną inspiracji. Zrozumieliśmy, jak wiele osób współpracuje, by stworzyć magię teatru i jak ważna jest praca zespołowa.
Dziękujemy za dzisiejsze spotkanie Teatrowi Żydowskiemu!
STYCZNIOWE CENTRUM KULTURY DLA KLAS 0-3: KARNAWAŁ W WENECJI
Dodano: 27.01.2025Karnawał wenecki, który rozkwitł w okresie baroku, stał się symbolem przepychu, tajemnicy i niezwykłego uroku tamtych czasów. To właśnie w tym okresie maski karnawałowe, będące nieodłącznym elementem weneckiego święta, zyskały ogromną popularność. Służyły one nie tylko do ukrywania tożsamości, ale również do przełamywania barier społecznych.
Barok to również epoka tańca – zarówno dworskiego, jak i ludowego. Taniec w parach dominował na salonach, będąc wyrazem elegancji i wyszukanych manier.
Jednocześnie barok charakteryzował się fascynacją kulturą orientu, co przejawiało się w zainteresowaniu tańcem tureckim, pełnym egzotycznych gestów i żywej ekspresji.
Na dworach i wśród ludu rozkwitały różnorodne formy tańca, takie jak gawot – taniec ludowy, dynamiczny i pełen radości, który znalazł swoje miejsce także w kręgach arystokracji.
W okresie baroku popularność zyskały również tańce hiszpańskie, takie jak sarabanda czy fandango, charakteryzujące się żywiołowym rytmem i wyrazistą ekspresją. Były one odzwierciedleniem wielokulturowych inspiracji, jakie przenikały do sztuki i obyczajowości tamtego czasu.
TURNIEJ BRYDŻOWY DLA WOŚP
Dodano: 25.01.2025Nasi uczniowie wzięli udział w turnieju brydżowym na rzecz WOŚP w SP 289(we współpracy z Akademią Brydża i TTKF Chomoczówka).
Piotr S. z Krzysiem z SP289 zajęli pierwsze miejsce, Łucja P. parze z Erykiem z SP289 zajęli miejsce drugie
W turnieju także wzięli udział: Ignacy P., Teodor C., Leon W., Zamir D., Tymon S., Aleksander N. Lena N., Bruno K.
Gratulacje dla wszyskich!
Wyniki turnieju są pod adresem: http://akademiabrydza.pl/250125sp289/
STYCZNIOWE CENTRUM KULTURY DLA KLAS 7-8: POKAZ FILMU „CZEKOLADA”
Dodano: 22.01.2025Pani Marta Kornowicz oraz pani Beata Chwedorzewska, prowadzące Centrum Kultury dla klas 7-8, zaproponowały naszym uczniom obejrzenie filmu „Czekolada” z wspaniałą Julią Binoche w roli głównej.
To doskonała okazja, aby zanurzyć się w baśniowy świat opowieści, która łączy w sobie elementy romansu, dramatu i kulinarnej pasji.
Film porusza ważne tematy, takie jak akceptacja, miłość, samotność oraz odwaga w dążeniu do spełniania marzeń.
Po seansie zaprosiliśmy uczniów do wspólnej dyskusji, w której mogli podzielić się swoimi wrażeniami oraz przemyśleniami na temat filmu.