Ewaluacja zewnętrzna Liceum
Powrót >>W lutym i marcu br miała miejsce zewnętrzna ewaluacja naszego liceum,
dokonana przez KO
Raport z ewaluacji jest dostępny na stronie npseo.pl: www.npseo.pl
Oto fragmenty wniosków i opinii zaczerpnięte z raportu:
- Realizacja podstawy programowej (…) sprzyja wszechstronnemu rozwojowi ucznia i osiąganiu przez niego wysokich wyników.
- Wsparcie, udzielane uczniom i ich rodzicom przez szkołę (…)jest adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań.
- (…) kształtowane z aktywnym udziałem uczniów kompetencje, umiejętności i postawy są przydatne w dorosłym życiu.
- W szkole nie występuje zjawisko dyskryminacji. Działania antydyskryminacyjne mają charakter profilaktyczny, obejmują wszystkich uczniów i zapewniają im poczucie bezpieczeństwa.
- Zajęcia pozalekcyjne wspierają uczniów w nauce, są interesujące i powszechnie dostępne dla uczniów.
- Prowadzone przez wszystkich nauczycieli działania (…) pozwalają na skuteczne planowanie pracy z uczniem, indywidualizowanie procesu edukacyjnego, nabywanie przez uczniów koniecznych kompetencji, umiejętności i zachowań oraz osiągania przez uczniów indywidualnych sukcesów
- Cele, określone do realizacji w bieżącej pracy dydaktyczno-wychowawczej są adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań uczniów, w zakresie przygotowania do kolejnych etapów kształcenia i funkcjonowania na rynku pracy.
- Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych i dodatkowych (ART., sesje naukowe w Waplewie) tworzy warunki do aktywnego funkcjonowania uczniów w dorosłym życiu
- (…) wszyscy nauczyciele indywidualizują proces edukacyjny oraz motywują uczniów do większej aktywności w trakcie nabywania nowych kompetencji, umiejętności i zachowań, przydatnych w dorosłym życiu. Działania szkoły w zakresie rozpoznawania sytuacji poszczególnych uczniów (ich potrzeb, możliwości, problemów osobistych i rodzinnych) oraz realizacji działań adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb, w tym także wspierania uczniów i ich rodziców, są prowadzone w sposób celowy, powszechny i skuteczny